čtvrtek 18. března 2021

Zapojení sporáku 3 fáze

Připojení sporáku na 3fáze – Poradte. V domě, do kterého se stěhujeme je ke sporáku přiveden kabel 4×2. Výraz zapojení do hvězdy se používá u elektrických strojů točivých. Ještě jedna věc, když vemu že je sporák zapojený do hvězdy tak rozumím tomu, že by byla na levé straně sporáku jedna fáze na pravé straně.


Ahoj, tomu sporáku je opravdu jedno jaký je sled fází, u motorů to funguje na smyslu točení, tzn.

Bohužel v brožuře byl pětižílový kabel (3xL fáze , 1xN nulák a 1xPE zemnící) 2xčerný fáze , 1xhnědy fáze , 1xmodrý. V panelovém bytovém domě bych se nejprve přesvědčil u odborníků,zda jsou do bytu skutečně pořivedeny fáze. Do domu jsou tři fáze přivedeny,ale v základní přípojce jsou jednotlivé fáze rozděleny po bytech tak,aby byly. Je zapojení indukčního sporáku a trouby na jeden jistič v pořádku?


Je vlastní zapojení sporáku závadou pro případnou reklamaci? Lze zapojit sporák do několika nezávislých bytových okruhů? Lze připojit varnou desku a troubu společně na fáze ? Stačí dnes v bytě 1- fáze nebo je nutné mít - fáze.

Neměl jsem sebou zkoušečku, tak nevím, jestli není nějaký problém v přívodu. Bylo by možné takovéto zapojení trouby a sklokeramické desky do jednoho jističe, když počítám s tím, že mi nikdy nepojede všechno naplno? Je to ve starším rozvodu běžné a bezpečné zapojení. Ještě před připojením by bylo dobré ověřit, zda jsou opravdu na ty tři fázové dráty přivedeny fáze , třeba to Váš elektrikář myslel jinak a jeden z fázových vodičů zamýšlel připojit jako nulovací vodič, jen jej zatím nepřeznačil.


Pro pořádek je třeba zmínit, že varná deska ve skutečnosti využívá pouze fáze , fázi lze použít pro napájení elektrické. To sice je pravda ale v tvém případě ne,protože na štítku sporáku je určitě napsáno 3x230v a ne 3x400v. To znamená,že tři fáze tam jsou jen prakticky pro rozdělení příkonu sporáku (tady to už někdo spomínal). Místo fáze Lje propojka z fáze La nulák a zem je tam zas. Zapojení svorkovnice napravo se nijak menění.


Ty dva tam musí být vždy. Mnoho zdaru při reklamaci. Přesné zapojení fází je třeba zjistit. K tomu potřebuješ připojovací schéma staršího sporáku (v nich to bylo). Sporák asi podporuje dle popisu zapojení jako fázový spotřebič (klasika), nebo jako 3x fáze (to jsem neviděl) a potom jako fázový spotřebič, ale tam bude omezení ve výkonu.


Proč výrobce varné desky už ani nepočítá s PEN? Peťan: Všechny tři fáze jsou zcela rovnocenné.

Záleží však hodně na zatížení (a impedanci) jednotlivých fází – pokud je např. Na napětí má vliv zapojení distribučního transformátoru, odchylky na. Koupil jsem starší byt v panelovém domě, přepsal jsem na sebe elektřinu. EZ mi poslal smlouvu, kde byla uvedena hodnota hlavního jističe před elektroměrem x 2A. JardaB píše:Ten sporak neni klasicky 3f spotrebic, jako treba motor, topna telesa jsou vsechna mezi fazemi a N, v krajnim pripade jdou vsechny faze propojit a sporak pripojit do jednofazove zasuvky (az na vyjimky a nedostatecny proud) Takze kdyz N nebude pripojen do uzlu 3f site (na PEN nebo N) tak se budou fazova napeti ruzne odcitat a bude to delat presne to, co pises.


Potřebuji zapojit sporák,ale mám velmi staré rozvody(asi)protože mám vyvedeny jen fáze a zelený jako nulu. Zdravím mám obdobný dotaz. Jde mi o to, že když zapojím stylem - fáze ,proklemuji mezi sebou zapojím na ten zelenej tak je vše ok. Návod k obsluze, umístění a zapojení Elektrický Samostatný Sporák Vážený spotřebiteli, děkujeme vám za vaši koupi.


Přesvědčte se sami o tom, ˜e se na naše výrobky mů˜ete spolehnout. Vás, dneska jsem byl u tchýně na obě dovezli ji nový sporák. Nabídl jsem se ji, že jí ho zapojím. Jelikož mám vyhlášku, tak jsem nepředpokládal, že by v tom mohl být nějaký problém.


Předem děkuji za odpovědi. Po zapojení podle návodu. Plynový sporák vždy musí zapojit.


Bývá u něj možnost zapojit tu či onu plotýnku a troubu na konkretní fázi a nebo je to zapojené jako celek a už je předem dáno, že například 1. Norma naprosto jednoznačně definuje zapojení zásuvek. U npětí 230V (jedna fáze ),musí být fáze připojena vlevo (při pohledu na zásuvku,ochranný kolík je nahoře). Na pravé straně je připojena pracovní nula (modrá barva vodiče) a na kolíku je připojen ochranný vodič (barva zelenožlutá). Prostě nic jiného se ti nezapne.


Nám ho tehdy doporučil elektrikář jako jedinou „certifikovanou“ možnost, když jsem chtěla sklokeramickou. Staré zapojení používá: L- 1.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky