pondělí 20. listopadu 2017

Lov sumcu na jatra

Na všechny materiály zde uveřejněné se vztahují autorská práva. Za obsahy sdělení jsou zodpovědni jejich zadavatelé. Vložením informací na tento web souhlasíte s jejich zveřejněním a úpravou na potřebný formát.


Když lov sumců na pelety, pak asi nejúčinnější jsou tzv. A kdyby náhodou někdo nevěděl, co jsou pelety, pak pelety jsou lisované válečky, které se od boilies kuliček liší právě jejich způsobem výroby a také tvarem. A nutno podotknout, pokud lovné místo několik dní zakrmíte, můžete se.

Testování nové nástrahy na jarní řece. Na rybářském trhu jsou pak i takové kuličky, které obsahují vysoký podíl játry. Výsledky jsou vynikající, protože kapři na pach játry velice dobře reagují.


Já osobně toto ale nepraktikují, protože napnout na hák živou kačenku se mi zdá nehumánní, i když je to jinak úspěšná nástraha. Také lov na mrtvé mláďata holubů, který by jinak byl hlavně v blízkosti ostrovů, kde hnízdí ptáci a vypadávají z hnízd do vody, velmi účinným, nepraktikujem už ze zmíněného důvodu. Z drobností využívám průběžné olovo nebo kámen ke kotvení bójky o hmotnosti 2– 300g. Na vábničku sice zejména mlíčáci reagují dobře a agresivně, nicméně kvalita výtěru ovlivní i následující sezóny, a proto bychom je měli nechat v klidu.


Konec srpna a začátek září považuji v tuzemsku za jedny z nejlepších měsíců pro lov sumců a často se podaří i opravdu veliká ryba. Vláčení umělých nástrah a třpytek je ale také učinné,zvláště při lovu sumečka tečkovaného.

Mé zkušenosti z touto technikou nejsou zrovna růžové. Aby se přiznal nemám ji zrovna rád. Když jsem chytnul svého prvního sumíka( na tuto metodu jsem nachytal zpustu sumců),tak jsem po nějaké době nevěděl jestli ho tam ještě. Když jsem ho přitáh ke břehu,viděl jsem že je tam a řeknu vám nějak moc jsem si nezabojoval. Sumec velký je naše největší dravá ryba, jeho lov si získává velkou oblibu, přívlač nevyjímaje.


Protože i já chytám rád sumce na přívlač, rozhod jsem se podělit o moje zkušenosti s lovem sumců vláčením. Při lovu na feeder je zakázáno používat ulovené ryby jako nástražky. Pokud nebudete toto nařízení respektovat a rybářská stráž odhalí váš přestupek, budete z areálu vykázáni a do budoucna se k nám již nepoodíváte.


Jakkoliv je lov sumců snem a zážitkem pro každého rybáře, se špatným rybářským vybavením se pro Vás snadno stane noční můrou. Přepnout na mobilní verzi Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy.


I tak ale nezřídka vyrážíme se člunem na Labe a vousatá monstra lovíme. Naše úlovky nedosahují většinou rekordních hodnot, ulovit ale pěkného sumce dnes na Labi nedá tolik práce. Je to příjemná změna oproti jiným stylům chytání. Nejvíce nás zaujal lov sumců na vábničku.


Nevyžaduje dlouhé výpravy a bivak na břehu. K tématice lovu sumců za pomocí vábničky již bylo napsáno stovky možná i tisíce řádků. Mě osobně lov za pomoci kousku dřeva baví, po letech strávených na sumcích, ze všeho nejvíce.

Pokusím se vám poskytnout pár ra jak sumíka přimět k tomu, aby vám zaútočil na vaši nástrahu. Zkrátka jsem v roli muzikanta a musím najít tu správnou tóninu, která bude našemu publiku lahodit. Je moje nejoblibenější metoda lovu sumce. Je nejučinější hlavně z jara.


Od začatku dubna až na začatek tření což je červen. Lov s podvodním splávkem. Budeme potřebovat sumcový prut,smekací navyják nebo multiplikator s dostatečnou kapacitou čňůry,tak na 40kg. Navštivte naši kamennou prodejnu.


Přijďte se podívat na náš sortiment rybářských potřeb do prodejny v Liberci v Nákladní ulici (kousek za vlakovým nádražím), kde si můžete rybářské potřeby v klidu vyzkoušet, porovnat a případně si od nás nechat poradit. V kategorii lov sumců naleznete příslušenství k lovu této největší sladkovodní ryby. Rybářské potřeby pro lov sumců. Máme pro Vás připraveny bojky, kače, podvodní splávky, háčky, trojháčky, olova, vábničky.


Vítáme všechny příznivce a vyznavače Petrova cechu. Najdete zde články o lovu ryb, různé rady, návody a videa. Po registraci a založení svého účtu získáte mnoho výho které se budou postupně rozšiřovat.


Jménem celé rodiny bych vám chtěl moc poděkovat za krásné rybaření na Vašem rybníku Sumčák. Děkujeme za užitečné rady a pomoc od správce a majitele rybníku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky