pátek 1. září 2017

Výměna oleje v kompresoru klimatizace

Výměna a montáž kompresoru klimatizace , včetně doplnění správného množství oleje do kompresoru. Léto je v plném proudu, klimatizace v autech jedou na plné obrátky, a tak je jistě velmi nepříjemné, pokud nefunguje vše tak, jak má. Proto vám ve spolupráci s firmou HELLA přinášíme několik ra jak postupovat při problémech s klimatizačním systémem, zejména při problémech s kompresorem. Jakékoliv nedodržení uvedených pokynů povede k neuznaní reklamace kompresoru. V případě reklamace kompresoru je nutno doložit nízkotlaké a vysokotlaké větve naměřené před demontáží kompresoru.


Hlavně po spuštění klimatizace se většinou objeví vyšší podíl oleje v chladivu kvůli pěnění oleje.

Když se v expanzním ventilu klimatizace chladivo odpaří a dojde k procesu zchlazení, ochladí se i olej. Když ale olej po po ochlazení nezůstane dostatečně tekutý, nedojde k jeho správnému a nutnému návratu do kompresoru. Průměrné rozdělení oleje v okruhu chladiva SERVIS KLIMATIZACE – VÝMĚNA KOMPRESORU DŮSLEDNÉ PROPLÁCHNUTÍ Částečky nečistot v okruhu klimatizace lze odstranit jen důkladným propláchnutím celého systému. Namontujte a připojte kompresor. U nového kompresoru jsou přiložené instrukce a informaci zda je předem naplněný olejem.


Pokud kompresor naplněný není, nebo chybí ucpávky v portech kompresoru , musíte jej naplnit příslušným množstvím oleje dané specifikace. Takže, dnes se podíváme na jedno starší video. V rychlosti si povíme něco o klimatizaci a pak se vrhnu na rozborku.


Video je sice ve full H ale kvalita zvuku nestojí za moc.

Klimatizace má zásadní vliv na pohodlí a bezpečnost jízdy. Jak tedy systém klimatizace funguje? Naše informační video vám to osvětlí. Obsah oleje v olejové vaně se liší podle konstrukčních vlastností kompresoru. U malého jednopístového kompresoru s litrovým vzdušníkem by jsme se měli vejít do litru oleje.


U větších modelových řad (dvou a více válcové kompresory, velké vzdušníky - 90l, 250l, 500l) se obsah oleje může pohybovat v řádech pár litrů (l , l ), záleží na typu a. Jestliže se objeví problém s mazivem (způsobený např. únikem oleje nebo ztrátou jeho mazacích vlastností v důsledku znečištění), výměna kompresoru bude dříve či později nutná. Nejčastějším příznakem poruchy kompresoru (kromě toho, že klimatizace nechladí) je tzv. V lepším případě zkracujete životnost kompresoru klimatizace v horším dojde k jeho zadření a někdy i roztržení těla kompresoru jako je tomu na obrázku. Vozidlo s netěsným systémem bez chladiva a tím i oleje nedoporučujeme provozovat.


A pokud je stroj bez měření odsátého oleje , existuje nějaké univerzální množství, které by se mělo doplnit ? Během čištění klimatizace provedeme důkladnou vakuaci, která slouží ke kontrole těsnosti a zbavení případných zbytků vlhkosti systému. Nakonec doplníme olej PAG, který je v systému rozptýlen v chladícím médiu a slouží k mazání kompresoru. Firma Nissens vyvinula online nástroj umožňující zjistit množství plynu a oleje v klimatizaci automobilů. Tento užitečný nástroj je rozšířením vzdělávacího programu firmy Nissens (Nissens Training Concept).


Aby bylo zajištěno řádné naplnění klimatizačního systému a vybrán správný olej do kompresoru pro jakýkoli typ auta, společnost Nissens vytvořila volně. V tomto videu vám chci stručně ukázat, z toho co zatím vím, jak funguje klimatizace ve vašem autě. S Almerou jsem jel kdysi do jednoho pražského autorizovaného servisu Nissan na doplnění klimatizace.


Pokud se v předepsaných intervalech neprovede včas výměna chladiva, olej postupně stárne, zhoršuje se jeho viskozita a následně nastává poškození kompresoru.

Potom nezbývá než nechat odborně drahý kompresor vyměnit za nový. Výhradně se zabýváme generální opravou, výrobou a prodejem autochladičů, topení, klimatizací, intercoolerů a olejových chladičů na veškeré typy osobních a nákladních automobilů, autobusů, motocyklů, veteránů, zemědělských strojů a speciálních stavebních strojů. Ahoj, mám problém s manuální klimatizací v OI, po zapnutí klimy sepnou ventilátory, ale kompresor nesepne. Měřil jsem odpor elektromagnetické spojky ten je nekonečný, déle jsem měřil napětí co je na konektoru k elektromagnetické spojce a je tam neustále 12V, i když je klíček a klimatizace vypnutá. Toto přerušení pohonu je nevratné.


Při opravě kompresoru je potřeba výměna takto přerušené části spojení. Dle konstrukce je také osazována do klima kompresoru protirázová ochrana. Silenbloky či pružné elementy spojující pohon od řemenu do kompresoru tlumí rázy. Opravy klimatizace na stránkách Autoservis Depoross.


Existují hned důvody proč zapínat klimatizaci. Nejenom, že se vyhneme zamlženým sklům ve vlhkých podzimních a zimních dnech, ale především tak zajistíme kompresoru klimatizace dlouholetý bezproblémový provoz. Alternativou pro odstranění kyselin u chladivového okruhu je nadávkování neutralizačního prostředku do oleje kompresoru v množství odpovídajícím míře znečištění.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky