čtvrtek 16. března 2017

Auta na vodik vyhody nevyhody

Přijedou na čerpací stanici, během pár minut nádrž doplní a ujedou další stovky kilometrů. Výhodou je také fungování v zimě, protože při výrobě energie z vodíku a kyslíku na palubě auta vzniká velké množství odpadního tepla, které lze využít pro vytápění. Naproti tomu klasické elektromobily pálí cenné. Chipovanie je programátorský zásah, ktorý na niektorých autách pri bežnej servisnej prehliadke nemá ako pracovník servisu zistiť. Na tieto veci motoristi.


Tehdy se však nepoužívaly jiné než těžké olověné baterie, takže dojezd těchto aut byl velmi krátký. Tieto motory sú taktiež vhodnejšie na krátke trasy a zimné obdobie. Je to hlavne z dôvodu, že čas, ktorý potrebujú na dosiahnutie prevádzkovej teploty, je oveľa nižší ako pri vznetovom motore.


Medzi nevýhody zážihového motora môžeme zaradiť jeho vyššiu spotrebu paliva v porovnaní so vznetovým motorom. Ani auta s Euro nejsou spása, protože dané limity nemají v běžném provozu a pouze je splní jako nová. Větší dieselových aut katalyzátory a filtry pevných částic na hranici životnosti a jsou funkční až po záběhu. Praze každé ráno jsou úplně děsivé nad tyto normy. To co je opisane v clanku a vedelo pred 1rokmi ked prve el.


Finančné náklady na tento systém sa pohybujú v závislosti od modelu od cca 4€ do 700. Na rozdiel od benzínu LPG nerozpúšťa olej a nevytvára karbónové usadeniny. Je teda k motoru šetrnejší ako benzín a tým pádom tiež šetrnejší k motorovému oleju.


Prepínanie na plyn a ovládanie auta na plyn je zložité. Jediné, čo musíte urobiť, je natankovať palivo. S tým vám však vie poradiť.


Co si budeme povídat, naftu spalující motor rozhodně není vhodný do sportovních aut. Při velkém zatížení klesá efektivita dieselového motoru, tudíž se do sporťáků nehodí. Pokud si přesto myslíte, že toto tvrzení není pravdivé, zaměřte se na současné nejlepší sporťáky - kdo z nich používá dieselový motor? Ze všech stran neustále slyšíme, že v elektrice je budoucnost.


Podívali jsme se tedy na to, zda má smysl kupovat elektromobil již nyní, nebo si počkat ještě pár let na tu slibovanou budoucnost plnou elegantních, rychlých a ekologických automobilů s vysokým dojezdem a extrémně rychlým nabíjením. Volba převodovky má obrovský vliv na charakter každého auta. Do značné míry předurčuje jeho vlastnosti i způsob používání.


Spolu s výběrem motoru je to vůbec nejdůležitější rozhodnutí, které při konfiguraci modelu musíme učinit. Přesto je v praxi tento výběr často více než zralou úvahou ovlivněn setrvačností myšlení nebo nejrůznějšími mýty. Při koupi auta si dnes můžete vybírat mezi manuální a automatickou převodovkou. Tím vybírání u mnoho řidičů končí, jelikož více ani vědět nepotřebují. Automat je méně náročný na řidičovu pozornost a řízení je tak pro některé řidiče snazší.


Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut , se nevyplatí. Aut na vodík v běžném provozu hned tak nepotkáme. Jedno takové ale právě v pondělí ráno dorazilo do Prahy.


Podobně jako cokoli dalšího na tomto světě, i individuální cestování má tedy spoustu výhod i nevýhod. Záleží vždy jen na vás a na tom, jak se cítíte být schopní zvládnout uvedené nevýhody individuálního cestování – podle toho poznáte, zda je pro vás cestování na vlastní pěst vhodné či nikoli. Máme auto so spotrebou benzínu litrov na 1km. Po prepnutí auta na LPG stúpne spotreba paliva na až litrov na 1km. To však nie je žiaden problém, pretože cena za liter LPG sa pohybuje približne okolo eur.


Na 1km teda zaplatíme len približne eura, ak nerátame spotrebu benzínu na naštartovanie a zohriatie. Je to technológia vyššej úrovne ako bežné autá. Pretože v klasických autách sa pri brzdení energia mení na teplo a nevyužíva sa, v hybridných autách sa pri brzdení energia uloží v akumulátore, a neskôr sa použije na pohon vozidla. Rovnako elektromotor pomáha pri rozbiehaní sa auta , čo je energeticky náročné.


Výsledok vyhľadávania pre kľúčové slovo výhody a nevýhody automatickej práčky na najväčšom študentskom portáli Zones. Dále je pozornost věnována vlivu vodíku na použitelnost a citlivost různých typů detektorů používaných v plynové chromatografii zejména s ohledem na aplikace v oblasti pivovarských analýz.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky